O treime din cazurile de infarct inregsitrate la nivel mondial au drept cauza alimentatia de tip fast-food, bogata in grasimi si sare, avertizeaza cercetatorii de la McMaster University Canada.
Acestia au examinat chestionarele referitoare la obiceiurile culinare a peste 16000 de pacienti, din 52 de tari, care au suferit infarcte in perioada 1999-2003.
Rezultatele au aratat ca persoanele care opteaza pentru o masa preparata rapid, in regim fast-food, sunt cu 35% mai predispuse aparitiei unui infarct decat cele care ocolesc acest tip de mancare.
Pe de alta parte, adeptii unui "regim prudent", bazat pe legume crude sau preparate, carne alba si fructe, sunt cu 30% mai putin expusi riscului de a face o criza cardiaca.
Studii anterioare au demonstrat ca un meniu al unui restaurant fast-food este la fel de sarat precum apa de mare, iar grasimea continuta echivaleaza cu un pahar de ulei.