Cum luptam cu fructele si legumele impotriva imbatranirii

Oricat ar parea de incredibil, consumul regulat de fructe si legume poate reduce la jumatate riscul imbolnavirii de cancer! Aceasta este concluzia unei analize existente, incontestabile, a aproape 200 de studii din 17 tari in domeniul cancerului. Chiar si fumatorii pot contracara deteriorarea organismului, mancand fructe si legume, mai ales pe cele bogate in beta caroten (morcovi, cartofi dulci, spanac si legume cu frunze verzi). Un morcov sau o jumatate de ceasca de spanac pe zi pot reduce riscul de cancer pulmonar la jumatate, afirma mai multe studii, chiar si in cazul fumatorilor inraiti.

Varza, broccoli, conopida si alte legume crucifere contin substante chimice care grabesc indepartarea estragenului nociv din organism, stopand cancerul de san.

Cei care mananca rosii prezinta un risc de imbolnavire de cancer de pancreas de cinci ori mai mic.

Femeile care mananca multe fructe si legume, in special legume de culoare portocaliu inchis si verde, reduc la jumatate din riscul de imbolnavire de cancer andometrial fata de cele care mananca foarte putin sau deloc astfel de alimente, a descoperit un studiu elvetian.

Un studiu intreprins a scos in evidenta faptul ca legumele bogate in beta caroten reprezinta un remediu major al cancerului endometrial.

Chiar si dupa diagnosticarea cancerului, a manca multe fructe si legume poate impiedica evolutia acestuia. Oamenii de stiinta au studiat dietele a 463 de barbati si 212 femei suferind de cancer de plamani. Femeile care au mancat multe legume aproape si–au dublat timpul de supravietuire comparativ cu cele care au mancat mai putin. La barbati, se pare ca rosiile, portocalele si broccoli au sporit sansele de supravietuire.












Adauga comentariu      Vezi comentariile (1)